Artroerezis Ameliyatı Nedir? Kimlere Yapılır?

Artroerezis Ameliyatı Nedir?

Artroerezis kelimesi Yunanca bir kelimedir. Artro eklem, erezis ise itme, yönlendirme anlamına gelir. Artroerezis ameliyatında topuk kemiğine konulan vida yardımıyla topuk ekleminin yanlış hareketi engellenir ve ayak iç kavisi oluşturularak tedavi amaçlanır.

Operasyondan hemen sonra tedavi tamamlanır ve ayak kavsinin oluştuğu ve düz tabanlığın ortadan kalktığı görülür.

Artroerezis Ameliyatı Kimlere Yapılır?

Artroerezis ameliyatı uygulandığı hastalık; esnek düz tabanlık (fleksibl pes planus) hastalığıdır.

Esnek düz tabanlık hastalığında tedavide öncelikle ayakkabı modifikasyonu, tabanlık ve egzersiz gibi cerrahi dışı yöntemler tercih edilir. Bu tedavilerden fayda görmeyen grupta cerrahi tedaviler planlanabilir.

8-15 yaş arasında, ağrı ve fonksiyonel kısıtlılık görülen ve cerrahi dışı tedavilerden fayda görmeyen hasta grubunda artroerezis ameliyatı uygulanmaktadır.

Artroerezis Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Artroerezis ameliyatı ayak dış kısmından yapılan 3 cm kesi (minimal invaziv ameliyat) aracılığı ile uygulanır. Topuk kemiğinin üst kısmına (sinüs tarsi) yerleştirilen vida yardımı ile ayak uygun dizilimi sağlanır ve böylece uygun ayak kavisi elde edilmiş olur.

Vida implantı; titanyum veya bio-emilebilir kalsiyum içerikli olabilir. Bu vida hastayı rahatsız etmediği takdirde ömür boyu kalabilir. Aşil tendonu ve diğer ayak / ayak bileği tendonlarının durumuna göre; artroerezis ameliyatına ek olarak tendon transferleri ve gevşetmeleri yaklaşık 20 dakika süren bir operasyon olup, uygun ameliyathane koşullarında deneyimli ekipler tarafından uygulanmalıdır.

Artroerezis Ameliyatı Riskleri Nelerdir?

Düz taban ameliyatı da diğer ameliyatlar gibi birtakım riskler içerir. Bunlardan en önemlisi anesteziye bağlı komplikasyonlardır. Bunun dışında,ayak cerrahisi ile ilişkili yara yeri enfeksiyonu da görülebilmektedir.

Ayrıca vida konulan bölgede iltihap ve ağrı da görülebilmektedir.

Artroerezis Ameliyatı Sonrası Hayat Nasıldır?

Artroerezis ameliyatı diğer esnek düz tabanlık ameliyat operasyonu çeşitlerine göre birçok avantaja sahiptir.

Bunlardan en önemlisi 3 cm’lik bir keşiden yapılmasıdır (minimal invaziv cerrahi). Operasyon süresinin daha kısa olması, günlük hayata dönüşün daha hızlı olması, daha az komplikasyon riski gibi birtakım avantajlara sahiptir.

Artroerezis ameliyatı da 1 gün hastane yatışı gereklidir. Ameliyattan sonraki gün hasta ameliyatlı ayağına basarak yürüyebilir. Yaraların iyileşmesi sonrası (yaklaşık 2 hafta) fizik tedavi uygulanır ve eklem hareket açıklığı ve kas güçlerinin geri kazanılması amaçlanır.

Ameliyatta konulan vidaların illaki çıkarılmasına gerek olmamakla birlikte eğer vida rahatsız ediyorsa 3 yıl sonra geri çıkarılabilir. Bu sürede ayak şekli toparladığı için vida çıkarınca ayak tekrar düz tabana ilerlemez

Artroerezis Ameliyatı Sonrası Hastalık Tekrarlar Mı?

Artroerezis ameliyatı sonrası ayak yapısının tekrar şekillenmesi ve yeni duruma uyum sağlaması gerekmektedir. Bu nedenle zorunlu durumlar dışında (vidaya bağlı enfeksiyon ve ağrı) vida çıkarımı uygun değildir.

3 yıldan sonra ayak yapısı yeni şekline tamamen uyum sağlamış olur ve vida çıkarılsa daha düz tabanlık tekrarlamaz.

İstanbul (Anadolu Yakası): Medical Park Maltepe Hastanesi, Cevizli Mah. Bağdat Cd. No:547 Maltepe / İstanbul

Web sitesinde bulunan tüm içerikler Ortopedi İstanbul Web ve Tıbbi Yayın Kurulu tarafından hazırlanmıştır. İzinsiz kullanması yasaktır. İzinsiz kullanması tespiti durumunda hukuki yollara başvurulacaktır.

Telif Hakkı © 2023 ALPAY TIBBİ ÖZEL SAĞLIK HİZMETLERİ w/ Ortopedi İstanbul. Tüm hakları saklıdır. | Powered by Mad Men Agency

Son Güncellenme Tarihi: 07-08-2024 23:10:45