Eklem Ağrısı Nedir? Neden Olur? Ne İyi Gelir?

Eklem Ağrısı Nedir?

Eklem ağrısı vücudumuzda bulunan ve hareket etmemizi sağlayan oynak yerlerde hastalıklar sonucu oluşan ağrıdır. Kalça, diz, ayak bileği, omuz, dirsek, el bileği ve parmak eklemlerinde ortopedik problemler sonucu ağrılar görülebilir. Eklem ağrısı klinik bir şikayettir.

Eklem ağrısı ile başvuran bir hasta da şikayetlerin süresi, ağrının şekli, ağrının şiddeti ve eşlik eden diğer semptomlar sorgulanmalıdır. Oluşan ön tanılardan ayırıcı tanı yapılmalı kesin tanıya ulaşmak için laboratuvar ve radyolojik tetkikler istenmelidir.

Eklem Ağrısı Neden Olur?

Eklem ağrısı görüldüğü ekleme göre birçok farklı sebebi olabilir. Travma sonucu eklem içi hasarlar, eklem kireçlenmeleri, romatizmal hastalıklar eklem ağrısına sebep olabilir.

Eklem kapsül yaralanmaları, bağ kopmaları, kıkırdak yaralanmaları eklem hassasiyetine yol açabilir. Öykü, fizik muayene ve tetkikler sonucu eklem ağrısına sebep olan hastalığa ulaşılır.

Eklem Ağrısı Tedavisi Nedir?

Eklem ağrısının tedavisi altta yatan hastalığın tedavisidir. Eklem ağrısına sebep olan hastalık romatizma ise romatizma ilaçları kullanılır. Eklem ağrısına sebep parçalı bir eklem kırığı ise ameliyat gerekir.

Ön çapraz bağ kopması, kova sapı menisküs yırtığı veya eklem faresi gibi hastalıklar ameliyatla tedavi edilir. Septik artrit gibi enfeksiyon durumlarında eklem yıkanarak cerrahi müdahale ardından antibiyotik tedavisi uygulanır.

Eklem Ağrısına Ne İyi Gelir?

Eklemde şişlik ve ödem var ise ağrı kesici ilaçlar, jeller ve buz tedavisi eklem ağrısına iyi gelir. Hareketle ağrının arttığı durumlarda eklemin istirahat ettirilmesi atel veya splint uygulamaları eklem ağrısına iyi gelir.

Fizik tedavi ve rehabilitasyon birçok eklem ağrısı tedavisinde kullanılır.

Sinovit Nedir?

Eklem sıvısını üreten sinoviya dokusunun çeşitli sebeplerden dolayı ödemlenerek fazla eklem sıvısı üretmesidir. Sinovitler eklemlerin zorlanması sonucu oluşabileceği gibi romatizmal hastalıklar ve eklem kireçlenmelerinden de kaynaklanabilir.

Tedavide ödem sökücü ilaçlar kullanılmalı ve altta yatan hastalık tedavi edilmelidir.

İstanbul (Anadolu Yakası): Medical Park Maltepe Hastanesi, Cevizli Mah. Bağdat Cd. No:547 Maltepe / İstanbul

Web sitesinde bulunan tüm içerikler Ortopedi İstanbul Web ve Tıbbi Yayın Kurulu tarafından hazırlanmıştır. İzinsiz kullanması yasaktır. İzinsiz kullanması tespiti durumunda hukuki yollara başvurulacaktır.

Telif Hakkı © 2023 ALPAY TIBBİ ÖZEL SAĞLIK HİZMETLERİ w/ Ortopedi İstanbul. Tüm hakları saklıdır. | Powered by Mad Men Agency

Son Güncellenme Tarihi: 07-08-2024 23:10:45