Lif Kopması Nedir? Tanı ve Tedavisi

Lif Kopması (Kas Yırtılması)Nedir?

Eklemlerimizin çevresinde bulunan ve kol, bacak, ayak ve parmak gibi organlarımızın hareket etmesini sağlayan yapılara tendon veya lif ismi verilmektedir. Bu liflerin çeşitli nedenlerle yaralanarak bütünlüğünü kaybetmesine lif kopması adı verilir.

Lif Kopması Nedenleri

Günlük kazalar, spor yaralanmaları, yaş ile dokudaki yıpranmalar veya bazı romatizmal hastalıklarda bu lifler yaralanarak bütünlüğü bozulur veya tutunduğu kemikten ayrılır. Lif kopmaların en sık nedeni olarak travmalar söylenebilir.

Lif Kopması Belirtileri

Lif kopması (kas yırtılması) gelişen hastada ilgili eklem etrafında görülen ağrı en sık belirtidir. Bunun dışında eklemde hareket kısıtlılığı ve fonksiyon kaybı gibi birtakım belirtiler izlenebilir. Zamanla eklem çalışamaz hale gelerek kaslarda incelme ve güçsüzlük durumu tabloya eklenebilir.

Lif Kopması Tanısı

Lif kopması olan hastada yukarda bahsedilen belirtilerden bir veya birkaçı gelişir. Bunun üzerine hasta başvurduğu ortopedi hekimi tarafından fizik muayene ile değerlendirilir. Daha sonrasında istenen görüntüleme tetkikleri ile kesin tanı konulmaktadır.

Lif Kopması Tedavisi

Lif kopmasında tedavi yaralanmanın yerine ve büyüklüğüne göre değişmektedir. Mesela omuz kas yırtığı veya omuz lif yırtığı görülmesi durumunda tedavi hemen her zaman cerrahi uygulamalar olacaktır.

Bunun yanında küçük kas lifi yırtıkları kendiliğinden iyileşebilir. Lif kopmasının tedavisinin şekli ve yönetimi; ortopedi hekimleri tarafından belirlenmekte ve uygulanmaktadır.

İstanbul (Anadolu Yakası): Medical Park Maltepe Hastanesi, Cevizli Mah. Bağdat Cd. No:547 Maltepe / İstanbul

Web sitesinde bulunan tüm içerikler Ortopedi İstanbul Web ve Tıbbi Yayın Kurulu tarafından hazırlanmıştır. İzinsiz kullanması yasaktır. İzinsiz kullanması tespiti durumunda hukuki yollara başvurulacaktır.

Telif Hakkı © 2023 ALPAY TIBBİ ÖZEL SAĞLIK HİZMETLERİ w/ Ortopedi İstanbul. Tüm hakları saklıdır. | Powered by Mad Men Agency

Son Güncellenme Tarihi: 07-08-2024 23:10:45