Osteomalazi (Kemik Yumuşaması) Belirtileri ve Tedavisi

Osteomalazi (Kemik Yumuşaması) Nedir?

Osteomalazi kemiklerdeki mineral eksikliğine bağlı kemik kalitesinin azalmasıdır. Kemik yumuşaması olarak da bilinir. Kalsiyum ve D vitamini eksikliğine bağlı gelişir. Vitamin D eksikliği yeterli güneş almamaya veya emilim problemlerine bağlı gelişebilir.

Kemik yumuşamasının ileriki aşamalarıda kemik erimesi ve basit düşmelere bağlı kalça kırığı görülebilir.

Osteomalazi Tedavisi

Osteomalazi (Kemik Yumuşaması) hastalığında medikal tedavi olarak D vitamini ve kalsiyum destek tedavisi olarak alınır. Kalsiyumdan yüksek besinlerin tüketilmesi ve güneşe çıkılması tavsiye edilir. D vitamini ölçümleri düzenli olarak yapılmalıdır.

Damla şeklinde veya kapsül şeklinde olan depo D vitaminleri ihtiyaca göre kullanılır. Basit egzersizler ve yürüyüşler sayesinde kas ve kemik kalitesi artırılmalıdır. Kırıkların önlenmesi için hastaya eğitim verilmelidir.

Osteomalazi Belirtileri

Osteomalazide kemiklerde zayıflama olduğu için travmalar karşısında kırılganlıkları fazladır. Hafif travmalarda kemik kırıkları görülebilir. Kas zayıflıkları, kemik ağrıları, kalça ve sırt ağrıları diğer önemli klinik semptomlardır. Bazı hastalar kas ve kemik zayıflığına bağlı yürüme güçlüğü çekebilirler.

Osteomalazi Tanısı

Kan değerlerinde D vitamin düşüklüğü, kalsiyum ve fosfat metabolizmasında bozukluk laboratuvar testleri ile teşhis edilir. Röntgen görüntülerinde kemik zayıflığı görülebilir.

Özellikle kalça ve omurga röntgenlerinde kemik yumuşaması rahatlıkla görülür. Kemik mineral yoğunluğu ölçümlerinde hastanın kemik kalitesi hakkında bilgi verir.

Kemik yumuşaması klinik ve laboratuvar tahlilleri ile tanı koyulabilir tanı koymak için kemik biyopsisi şart değildir. Fakat Kemik biyopsisi yapıldığı zaman kemik yumuşaması patolojik olarak dokümante edilebilir.

İstanbul (Anadolu Yakası): Medical Park Maltepe Hastanesi, Cevizli Mah. Bağdat Cd. No:547 Maltepe / İstanbul

Web sitesinde bulunan tüm içerikler Ortopedi İstanbul Web ve Tıbbi Yayın Kurulu tarafından hazırlanmıştır. İzinsiz kullanması yasaktır. İzinsiz kullanması tespiti durumunda hukuki yollara başvurulacaktır.

Telif Hakkı © 2023 ALPAY TIBBİ ÖZEL SAĞLIK HİZMETLERİ w/ Ortopedi İstanbul. Tüm hakları saklıdır. | Powered by Mad Men Agency

Son Güncellenme Tarihi: 07-08-2024 23:10:45