Prepatellar Bursit Nedir? Nedenleri, Belirtileri ve Tedavisi

Prepatellar Bursit Nedir?

Prepatellar bursit veya halk arasındaki adı ile hizmetçi dizi hastalığı; uzun süre dizinin üzerinde iş yapan kişilerde görülen bir diz iltihabıdır.

Diz kapağının ön kısmında bursa adı verilen bir yastıkçık vardır. Bazı travmalar sonucunda bu yastıkçık şişerek iltihaplanır ve prepatellar bursit hastalığına neden olur.

Temizlik işçilerinde, çiftçilerde ve bazı sporcularda sık görülür. Bu hastalıkta diz önünde ağrı, kızarıklık, şişlik ve ısı artışı görülür. Bunun sonucunda eklemde hareket kısıtlılığı ve aksama izlenebilir.

Prepatellar Bursit Tedavisi

Prepatellar bursit hastalığının tedavisinde hastalığın kaynağı belirlendikten sonra tedaviye geçilir. Her durumda hasta buz uygulaması yapmalı ve istirahat etmelidir. Bunlara ek olarak;

Eğer hastalığın kaynağı olarak enfeksiyon düşünülüyorsa, uygun antibiyotik ve antiinflamatuar tedavi verilerek istirahat önerilir.

Eğer doktor romatizmal nedenli bir prepatellar bursit düşünürse, bu durumda romatizma ilaçları ve istirahat önerilmektedir.

Prepatellar Bursit Nedenleri

Prepatellar bursit hastalığının en sık nedeni diz üzerinde uzun süre kalmaktır. Temizlik, namaz veya çiftçilik esnasında diz yere konularak uzun süre kalınırsa, prepatellar bursit hastalığı gelişebilir.

Diz önüne alınan ani travmalar, diz üzerinde tekrarlayıcı küçük travmalar, diz önündeki yumuşak dokunun ve cildin enfeksiyonu ve bazı romatizmal hastalıklar prepatellar bursite neden olabilir.

Prepatellar Bursit Belirtileri

Prepatellar bursit hastalığında; diz ağrısı, diz kapağı şişmesi, ısı artışı ve kızarıklık görülür. Bunun sonucunda hastada diz bükmede ağrı ve fonksiyon kaybı gelişir ve yürürken aksama izlenir.

Prepatellar Bursit Tanısı

Diz önünde yukarda sayılan şikayetleri bulunan hasta ortopedi hekimine başvurur. Ortopedi hekimi tarafından yapılan muayene ve tetkikler sonucunda (görüntüleme ve kan tetkikleri) hastalığın tanısı konulmaktadır.

İstanbul (Anadolu Yakası): Medical Park Maltepe Hastanesi, Cevizli Mah. Bağdat Cd. No:547 Maltepe / İstanbul

Web sitesinde bulunan tüm içerikler Ortopedi İstanbul Web ve Tıbbi Yayın Kurulu tarafından hazırlanmıştır. İzinsiz kullanması yasaktır. İzinsiz kullanması tespiti durumunda hukuki yollara başvurulacaktır.

Telif Hakkı © 2023 ALPAY TIBBİ ÖZEL SAĞLIK HİZMETLERİ w/ Ortopedi İstanbul. Tüm hakları saklıdır. | Powered by Mad Men Agency

Son Güncellenme Tarihi: 07-08-2024 23:10:45