Diz Kapağı Şişmesi Nedir? Nedenleri ve Tedavisi

Diz Kapağı Şişmesi (Dizde Şişlik) Nedir?

Dizde şişlik travmaya bağlı veya travma olmaksızın diz ekleminde ödem veya kan birikmesi sonucu oluşur. Diz kapağı şişlikleri ağrılı veya ağrısız şekilde görülebilir. Diz kapağı şişmesi eklem içi veya eklem dışı nedenlerden kaynaklanabilir. Eklem dışı sebeplerden en sık prepatellar bursit veya pes anserin bursit gibi bursaların (sıvı dolu yastıkçık) ödemlenip şişmesi sonucu görülür.

Osgood schlatter çocuklarda görülen diz ağrısı sebeplerinden birisi olup buz tedavisi, ilaç tedavisi ve medikal tedavi ile iyileşir.

Diz Kapağı Şişmesi Nedenleri

Diz kapağı şişmesi travmaya bağlı ödem ve eklem içi kanamalardan kaynaklanabilir. Akut ön çapraz bağ yaralanmaları, eklem içi kırıklar, menisküs yırtıkları dizde kanama ve şişlik oluşturabilir. Travma olmadan görülen şişlikler romatolojik hastalıklar ve eklem kireçlenmelerinde görülebilir.

Diz Kapağı Şişmesi Tedavisi

Dizde şişlik tedavisi şişliğe sebep olan hastalığın tedavinin yapılmasıdır. Dizde şişliği ve ağrıya azaltmaya yönelik ödem sökücü ilaçlar, kremler ve jeller kullanılabilir. Ödem tedavisi için saat başı 15 dakikalık buz uygulamaları önerilir.

Buz tedavisi, ilaç ve istirahat dizde şişlik tedavisinde kullanılabilir. Dizdeki bazı şişlikler iğne yardımı ile çekilerek boşaltılabilir buda hastaya hızlı bir rahatlama sağlar. Diz eklem kireçlenmelerinde sinovit atakları ve diz kapağı şişmesi klinik olarak sıklıkla görülebilir. Ameliyatsız tedavilerden fayda görmeyen hastalarda diz protezi ameliyatı uygun hastalarda tercih edilir.

Diz Kapağı Şişmesi Ameliyat Gerektirir Mi?

Diz kapağı şişmesine sebep olan bazı hastalıklar ameliyat gerektirirken bazı hastalıklar medikal tedavi ve fizik tedavi ile iyileşir. Örneğin prepatellar bursit enjektör yardımı ile çekilip boşaltılırken enfekte olmuş ve apseye dönmüş bir prepatellar bursit ameliyat gerektirir. Eklem içine uzanan kırıklar veya ön çapraz bağ yaralanmaları dizde şişliğe sebep olmuşsa ameliyat gerektirir. Basit zorlanmalara bağlı oluşan ödemler ilaçla düzelebilir.

İstanbul (Anadolu Yakası): Medical Park Maltepe Hastanesi, Cevizli Mah. Bağdat Cd. No:547 Maltepe / İstanbul

Web sitesinde bulunan tüm içerikler Ortopedi İstanbul Web ve Tıbbi Yayın Kurulu tarafından hazırlanmıştır. İzinsiz kullanması yasaktır. İzinsiz kullanması tespiti durumunda hukuki yollara başvurulacaktır.

Telif Hakkı © 2023 ALPAY TIBBİ ÖZEL SAĞLIK HİZMETLERİ w/ Ortopedi İstanbul. Tüm hakları saklıdır. | Powered by Mad Men Agency

Son Güncellenme Tarihi: 07-08-2024 23:10:45