Proloterapi Nedir? Kaç Kere Yaptırmak Gerekir?

Proloterapi Nedir?

Uygulandığı alanda küçük çaplı bir yangı oluşturarak, ağrının azaltılmasını amaçlayan alternatif tıp uygulamasına proloterapi denir. Enjektör aracılığı ile ağrılı dokuya az miktarda iritan bir madde enjekte edilir, bu sayede dokuda vücudumuzun iyileştirme sistemleri uyarılır. Bu sayede ilgili dokuda ağrının hafiflemesi sağlanır.

Proloterapi tedavisinde ortopedik dokulardaki (kas, eklem, kemik ve tendonlar) ağrıların azaltılması hedeflenmektedir.

Proloterapi enjeksiyonları sırasında en sık kullanılan madde dekstrozlu sıvılardır (şeker içeren solüsyonlar).

Proloterapi tedavisi alternatif tıp uygulamasıdır. Yani Amerikan Sağlık Bakanlığı (FDA) tarafından onaylanmamıştır. Ancak çeşitli yayınlar tarafından ağrı kontrolü için etkili olduğu bildirildiği için hekimler tarafından sıklıkla uygulanmaktadır.

Proloterapi Hangi Hastalıkların Tedavisinde Uygulanır?

Proloterapi tedavisinde hedeflenen dokular; kas, kemik, eklem ve tendonlardır. Bu dokularda görülen kireçlenmeler, tutulmalar, spazmlar ve sertliklerin tedavisinde kullanılırlar.

Tıbbi pratikte en sık eklem kireçlenmesi (artrozlar), fibromiyalji, tendon iltihapları, bel ağrıları ve omurgada gelişen fıtıkların tedavisinde kullanılmaktadırlar.

Proloterapi Yan Etkileri Nelerdir?

Proloterapi oldukça güvenli bir tedavi olmakla birlikte çok nadir yan etki potansiyeline sahiptir.

Alternatif tıp uygulaması olduğu için Hastanın fayda görmemesi gibi durumlar söz konusu olabilir. Bunun dışında uygulama alanında ağrı görülebilir. Nadiren de uygulama alanında enfeksiyon durumu söz konusu olabilmektedir.

Proloterapi Uygulamasını Kaç Kere Yaptırmak Gerekir?

Proloterapi uygulamalarının sayısı hastanın tedavi yanıtına ve uygulandığı dokuya göre değişmektedir. Genellikle çoklu uygulamalar yapılır.

Ortalama olarak ,10 gün ara ile 3 veya 4 seans uygulama yapılan bir tedavi şeklidir.

Proloterapi Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler

Proloterapi seansları sonrasında nekahat dönemi yoktur. Seans sonrası hasta günlük hayatına devam edebilir. Tuzlu, tatlı yememe gibi durumlar söz konusu değildir. Hastanın yeme içme veya aktivite kısıtlaması gibi bir duruma ihtiyacı yoktur.

Yukarda belirtilen yan etkiler görülmediği sürece hastanın normal rutinine devam etmesi istenir. Herhangi bir yan etki bulgusu görülmesi halinde ise hasta tekrar doktoruna başvurmalıdır.

Proloterapiyi Hangi Doktor Uygular?

Proloterapide ağrının azaltılması için hedeflenen dokular kas, kemik ve eklemler olduğundan proloterapi uygulamaları sıklıkla ortopedi hekimleri tarafından yapılmaktadır.

Bununla birlikte; fizik tedavi hekimleri ve algoloji hekimleri de proloterapi tedavisini uygulayan diğer branşlar olarak sayılabilir.

Döküntü, ateş, ısı artışı, şiddetli ağrı ve kızarıklık olması durumunda hasta doktoruna başvurmalıdır.

İstanbul (Anadolu Yakası): Medical Park Maltepe Hastanesi, Cevizli Mah. Bağdat Cd. No:547 Maltepe / İstanbul

Web sitesinde bulunan tüm içerikler Ortopedi İstanbul Web ve Tıbbi Yayın Kurulu tarafından hazırlanmıştır. İzinsiz kullanması yasaktır. İzinsiz kullanması tespiti durumunda hukuki yollara başvurulacaktır.

Telif Hakkı © 2023 ALPAY TIBBİ ÖZEL SAĞLIK HİZMETLERİ w/ Ortopedi İstanbul. Tüm hakları saklıdır. | Powered by Mad Men Agency

Son Güncellenme Tarihi: 07-08-2024 23:10:45