Eksozom Tedavisi Nedir? Nasıl Yapılır? Fiyatı?

Eksozom Nedir?

Eksozom içinde birçok protein ve hücre elemanı barındıran, hücre dışında bulunan küçük keseciklerdir. Eksozom denilen bu keseciklerin çapları ortalama 100 nanometredir. Eksozom hücre dışı vezikül olarak adlandırılan gruba dahildir. Eksozom yapısının görevi hücreler arasındaki haberleşmeyi sağlamaktır. Bu sayede hücrelerin davranışlarına yön verilebilir. Neredeyse tüm vücut sıvılarında bulunurlar.

Kanserler, nörolojik bozukluklar, kalp damar hastalıkları ve bağışıklık sistemi düzenlenmesi gibi birçok vücut içinde gerçekleşen olayla ilgili olduğu düşünülmektedir. Hastalıkların oluşumunda, tanı konulmasında ve özellikle hastalıkların tedavisindeki rolleri üzerinde birçok araştırma yapılmaya devam etmektedir.

Eksozom Biyolojisi

Eksozom Tedavisi Nedir?

Eksozom tedavisi eksozomlar kullanılarak hastalıkların tedavi edilmeye çalışılmasıdır. Eksozom hücreler arasında iletişimi sağlayarak hücrelerin görevlerini düzenlemeye katkı sağlar. Eksozom hastalıkların oluşumu sürecinde var olan yapısal elemanlar olduğu gibi dışardan verilen eksozomlar ile hastalıklar tedavi edilebilir veya semptomlar azaltılabilir.

Eksozom hücreler arasında iletişim sağlayan yapılar olduğu için hücreleri yönlendirir. Örnek olarak; eksozom hasarlı hücreleri ölmeye yönlendirirken, sağlıklı hücreleri çoğalma yönünde yönlendirilebilir. Bu sayede eksozom tedavisi ile; hastalıklı hücrelerin yerine yeni sağlıklı hücrelerin oluşumunu yönünde iletim sağlanarak hastalıklar tedavi edilmeye çalışılır.

Ortopedik Eksozom Tedavisi

Eksozom tedavisi ortopedi alanında kıkırdak hasarı ve eklem içi diğer yapıların bozulması ile birlikte giden eklem kireçlenmelerinde tedavide kullanılır. Eksozom neredeyse tüm vücut sıvılarında bulunan, hücreler arası iletişimi sağlayan küçük keseciklerdir. Hücrelerin nasıl davranacaklarını yönlendirme konusunda etkili oldukları düşünülmektedir.

Eklem kireçlenmesi hastalığında sağlıklı kıkırdak hücreleri azalır, eklem içinde iltihaplanma (enflamasyon) gelişir, eklem sıvısını üreten hücreler bozulmaya başlar. Eklem sıvısı içine dışarıdan eksozom verilerek hasarlı kıkırdak hücrelerinin ölüme yönlendirilmesi, sağlıklı kıkırdak hücrelerinin çoğalmaya yönlendirilmesi amaçlanır. Yine aynı şekilde eksozom tedavisi ile sağlıklı eklem sıvısı üreten hücrelerin çoğalma yönüne gitmesi desteklenmeye çalışılır. Bu sayede eksozom tedavisi ile eklem kireçlenmelerinin tedavi edilmesi amaçlanmaktadır.

Eksozom Tedavisi Nasıl Yapılır?

Eksozom tedavisi poliklinikte yapılabilen bir işlemdir. Eksozom kök hücrelerden hazır üretilmiş olarak steril tüplerin içinde gelir. Hastalık olan bölgeye uygulanır. Eksozom tedavisi diz kireçlenmesi olan bir kişiye yapılacaksa poliklinikte eklem içine iğne ile girilerek uygulama yapılır. Kişi uygulama sonrası yürüyebilir. Eksozom tedavisi ameliyathanede yapılan bir işlem değildir.

Eksozom Tedavisi

Eksozom Tedavisi Faydaları Nelerdir?

Eksozom tedavisi; hastalıkların tedavi edilmesinde kullanılan ve gelişmekte olan bir tedavi yöntemidir. Eksozom hücreler arasında iletişimi sağlayan küçük keseciklerdir. Kök hücrelerden elde edilirler. Eksozom tedavisi ile hücresel boyutta tedavi sağlanması amaçlanmaktadır. Sağlıklı hücre oluşumunu destekleyerek fayda sağladığı düşünülmektedir.

Eksozom Tedavisi Hangi Hastalıklarda Uygulanır?

Eksozom tedavisi ortopedi alanında özellikle diz kireçlenmesinde tedavide kullanılmaya başlanmıştır. Kıkırdak hasarı ve eklem içi diğer yapıların bozulması ile giden eklem rahatsızlıklarında da kullanılabilmektedir. Eksozom tedavisi sağlıklı hücrelerin oluşumunu desteklediği için kullanım alanının gün geçtikçe genişleyeceği düşünülmektedir.

Eksozom Tedavisi Fiyatı Nasıl Hesaplanır?

Eksozom tedavisinde kullanılan ve doku bankasından gelen enjeksiyon ürünü döviz bazlı satılmaktadır. Eksozom ürünü hasta tarafından firmadan alınmakta ve o gün ki dolar kuru üstünden hesaplanmaktadır. Ortopedi İstanbul olarak hasta eksozom temin ettikten sonra ücretsiz olarak uygulamasını yapmaktayız.

Eksozom Tedavisi Yaptıranlar Düşünceleri

Hastalar eksozom tedavisi sonrası günlük yaşamlarına devam edebilirler. Eksozom tedavisi poliklinik koşullarında eklem içi enjeksiyon şeklinde uygulanır. Hastalar uygulamanın çok az ağrılı, neredeyse ağrısız şekilde olduğunu söylemektedir.  Hastalar eksozom tedavisi sonrasında ağrılarının rahatladığını, şikayetlerinin enjeksiyon öncesi dönem kadar olmadığını belirtmektedirler.

Eksozom Kök Hücre Tedavisi

Eksozom kök hücrelerden elde edilen içi protein ve hücresel diğer elemanlarla dolu küçük keseciklerdir. Hücreler arası haberleşmeyi sağlayarak, hücrelerin gerekli işlevleri yerine getirmesine yardımcı olurlar.  Kök hücreler bulunduğu bölgede uygun hücrelere dönüşerek hastalığın iyileşmesine katkı sağlar. Eksozom ise bulunduğu bölgede bulunan sağlıklı hücreleri çoğalma yönünde teşvik ederken, sağlıklı olmayan hücreleri yok olmaya yönlendirmesi amaçlanır. Bu şekilde iyileşmeye katkı sağladığı düşünülmektedir. İki tedavi arasındaki fark kabaca bu şekildedir.

PRP ve Eksozom Arasındaki Fark

PRP (platelet rich plasma) kişinin kanı alınarak santrifüj yöntemiyle elde edilir. Kan pulcuklarından zengin kısım ayrıştırılır. Kan pulcuklarından (platelet) zengin olan bu kısım eklem içine veya hasarlı bölgeye uygulanır. Kan pulcuklarının içerisinde iyileşmeye katı sağlayan çeşitli elemanlar vardır. PRP kalitesi hazırlanan ortama göre, kullanılan PRP kitine göre değişir. Bu nedenle PRP uygulamasında tam bir standardizasyon yoktur. Uygulamada ne kadar kan pulcuğu (platelet) ayrıştırıldı ne kadarı toplanabildi ne kadarı düzgün şekilde alınıp eklem içine verilebildi, normal şartlar altında tam olarak bilmek mümkün değildir. Eksozom hücreler arası haberleşmeyi sağlayan, hücreler arası ortamda bulunan küçük veziküllerdir. Bunlar laboratuvar şartlarından kök hücrelerden elde edilerek hazırlanırlar. Standardı vardır. Hasarlı alana ne kadar eksozom verileceği belirlidir. Uygulayan kişiye göre, uygulandığı ortama ve şartlara göre farklılık göstermez. Eksozom daha yeni bir tedavidir. Aynı zamanda etkinliğinin PRP ye göre çok daha fazla olduğu düşünülmektedir.

Eksozom Nedir? Ne İşe Yarar?

Eksozom hücreler arası boşlukta bulunan küçük veziküllerdir. Bu veziküllerin içerisinde çeşitli proteinler, yağlar ve hücresel diğer elemanlar vardır. Eksozom hücrede üretilerek hücreler arası boşluğa salınır. Çevredeki diğer hücrelerle iletişimi sağlar. Bu iletişim şekli ile hücrelerin toplu şekilde nasıl davranacağı belirlenir. Eksozomların bu özelliğinin tedavide kullanılabileceği düşünülmüştür. Hücreler arası ortama verilen eksozomların hasarlı hücreye yok olması gerektiğini sağlıklı hücreye çoğalması gerektiğini iletmesi beklenir. Kabaca bu şekilde eksozomların hastalık tedavilerinde işe yaraması beklenmektedir.  Anlatılan dışında eksozomların daha birçok etkisi bulunmaktadır.

Eksozom Neye İyi Gelir?

Eksozom ortopedi alanında özellikle eklem kireçlenmesi tedavisinde kullanılır. Diz kireçlenmesi (gonartroz) tedavisinde sıklıkla uygulanmaya başlanmıştır. Kireçlenme eklem içinde bulunan tüm yapıların kalitesinin bozulması anlamına gelir. Eklem içinde bulunan kıkırdak yumuşamaya ve yok olmaya başlar. Kıkırdak altındaki kemiğin yapısı bozulur. Eklem sıvısını salgılayan hücreler kaliteli sıvı üretemez hale gelir. Eklem içinde iltihaplanma (enflamasyon) artışı olur. Eksozom eklem içine uygulandığında hasarlı ve kalitesi bozulmuş tüm eklem içi yapılara etki etmesi beklenir. Kaliteli ve sağlıklı hücreleri çoğaltması beklenir. Bu şekilde eklem kireçlenmesine iyi gelir ve hastanın şikayetlerinin azalmasına katkı sağlar.

Eksozom Tedavisi Nasıl Uygulanır?

Eksozom tedavisi, hastanede veya muayenehanede, poliklinik şartlarında enjeksiyon şeklinde uygulanır. Sterilite çok önemlidir. Ortopedi alanında genellikle eklem içine uygulanır. Enfeksiyondan kaçınmak için mutlaka temiz ve steril bir ortamda uygulanmalıdır. Eksozom hazır şekilde gelir. Poliklinikte kısa süre içinde uygun hazırlıklar yapılır. Enjektöre çekilen eksozom eklem içine veya hangi bölgeye yapılacaksa iğne ile uygulanır. İğne boyutu yapılacağı bölgeye göre hekim tarafından seçilir. Uygulama sonrası kişi normal günlük yaşamına devam edebilir.

Medical Park Maltepe Hastanesi, Cevizli Mah. Bağdat Cd. No:547 Maltepe / İstanbul

Medical Park Ataşehir Hastanesi, Kayışdağı Mah. Raci Cd. No:1 Ataşehir / İstanbul

Web sitesinde bulunan tüm içerikler Ortopedi İstanbul Web ve Tıbbi Yayın Kurulu tarafından hazırlanmıştır. İzinsiz kullanması yasaktır. İzinsiz kullanması tespiti durumunda hukuki yollara başvurulacaktır.

Telif Hakkı © 2023 ALPAY TIBBİ ÖZEL SAĞLIK HİZMETLERİ w/ Ortopedi İstanbul. Tüm hakları saklıdır. | Powered by Mad Men Agency

Son Güncellenme Tarihi: 07-08-2024 23:10:45