Romatizma Nedir? Belirtileri, Tanısı ve Tedavisi

Romatizma Nedir?

Romatizma eklemlerde ve yumuşak dokularda tekrarlayıcı kronik ağrıya sebep olan geniş bir hastalık grubunu ifade eder. Genellikle eklemlerde tutulum olmakla birlikte bağ dokusuna da tutabilir.

Halk arasında en sık bilineni romatoid artrit olmakla birlikte yüzlerce romatizmal hastalık vardır. Bu romatolojik hastalıkları teşhis ve tedavisini yapan bilim dalına romatoloji denir. Dahiliye bölümünün yan dalıdır.

Romatizma Belirtileri

Romatizmalar hastalıklar (eklem romatizması hastalığı) genellikle artrit atakları ile eklem ağrısına ve eklemlerde şişliğe sebep olur. Bağ dokusu tutulumu olan romatolojik hastalıklarda vardır. İç organ tutulumu da görülebilen bu romatolojik hastalık grupları sistemik semptomlar da gösterebilir.

Örneğin kalp ve böbrek tutulumları, cilt ve göz tutulumları da görülebilir. Sabah tutukluğu, eklem sertliği romatizmal hastalıklarda görülebilir. Artrit ve sinovit atakları eklemlerde kalıcı hasara ve şekil bozukluklarına neden olabilir.

Romatizma Tanısı Nasıl

Romatizma tanısı, hasta hikayesi, fizik muayene bulguları ve romatolojik kan testleri neticesinde konulur. Kan testleri romatizma tanısında oldukça önemlidir. Bu kan testleri hastanın klinik şikayetlerinden şüphe edilerek istenir. Romatizma tanısı romatoloji doktoru tarafından teşhis edilmelidir.

Romatizma Tedavisi

Romatizma ataklarının önlenmesi ve tedavisi için birçok romatolojik ilaç bulunmuştur. Romatoloji doktorları tanıya göre ve tutuluma göre bir veya birden fazla ilacı kombine tedavi olarak başlayabilir. Romatizma tedavisi romatoloji doktoru tarafından medikal ilaçları belirlenir ve genellikle ömür boyu takip gerektirir.

Eklem ağrısı ataklarında ödem sökücü ilaçlar ve ağrı kesiciler, eklem içi enjeksiyonlar uygulanabilir. Eklemde kalıcı hasar ve deformiteler, eklem kireçlenmesi geliştiği zaman bunları tedavisini ortopedi bölümü yapar.

İstanbul (Anadolu Yakası): Medical Park Maltepe Hastanesi, Cevizli Mah. Bağdat Cd. No:547 Maltepe / İstanbul

Web sitesinde bulunan tüm içerikler Ortopedi İstanbul Web ve Tıbbi Yayın Kurulu tarafından hazırlanmıştır. İzinsiz kullanması yasaktır. İzinsiz kullanması tespiti durumunda hukuki yollara başvurulacaktır.

Telif Hakkı © 2023 ALPAY TIBBİ ÖZEL SAĞLIK HİZMETLERİ w/ Ortopedi İstanbul. Tüm hakları saklıdır. | Powered by Mad Men Agency

Son Güncellenme Tarihi: 07-08-2024 23:10:45